13 Temmuz 2010 Salı

Türküler Boynuna

Otururken dışarıya açılan tutumunda
Totemim oluyorsun
Kaçınıyorum bakmaya
Çünkü sana bakan her ben
Türlü onbirbuçukları dolduruyor
Genc kafatasima

Kıpırdama
Türküler yakıyorum boynuna

Bileklerimde tütüyor baykuşlar
Belli neden adları çıkmış.
Cumaya kızıyorsun
Ben onun altın kulaklı ertesine.
Kızıştık zaten kent çiçeğine
İnmiyoruz zorlasak da sekize

Gömleğinden içeri tek parça
Yelkovanla akrep.
Çağırırsam gelir
Salkımlarca yayla atı
Ya getirir mi beraberinde
Karanlıktan çıkma muazzam saygısını?

Kıpırdama
Türküler yakıyorum boynuna

Delirmiş egenin sınır çizgisi
O zaman ki saklayıp
Kuşkonmaz abinin kirpik fetişini
Desenlerce yaşamak var
Totemin atasözlerini

Devrilmişsin notalardan daha ne
Bulutun aşçı,
Yağmurun garson,
Şimşeğin şef garson,
Güneşin üç kişilik olduğu tepelerde
Sırf konduğundan ağzına leş bir nara
Taa o zamandan bu zamana

Türküler yakıyorum boynuna

Boyuna.


mert

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder